Z dumą informuję, iż trwa wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej Tomasz Stolz Photography. Powstało nowe, niepowtarzalne i pełne harmonii logo. Najbardziej charakterystyczny element – sygnet, zawiera w sobie cały przekaz dotyczący działalności oraz nazwiska fotografa. W formacie 3:2 ujęty został focus oraz artystyczne przedstawienie elementów pomocniczych wyświetlanych na wyświetlaczu aparatu fotograficznego. Całość tworzy niepowtarzalny efekt – litery nazwiska fotografa. Jest to fuzja popularnego w fotografii symbolu oraz nazwiska “STOLZ”.

Harmonia sygnetu ujęta jest w jego konstrukcji począwszy od spójnej całości w formacie 3:2, a skończywszy na każdym jego elemencie. Za punkt wyjściowy został przyjęty kwadrat o boku “a”. Z niego powstał każdy element w logo, tworząc główne elementy o szerokościach i wysokościach 3a oraz pustych przestrzeniach 2a i 1a – tutaj też nawiązanie do formatu 3:2. Jeśli uznać, że a=1 cm, to sygnet będzie w rozmiarze 30×20 cm. Szczegółowy podział ukazany został w obrazie z logo na siatce.

Prostota sygnetu przejawia się w bardzo znanym symbolu, jaki spotykany jest na co dzień w fotografii. Zobaczymy go na wyświetlaczu aparatu fotograficznego, w wizjerze, czy w końcu w playerze internetowym jako znak pełnoekranowości. Sygnet z wpisanym “STOLZ” jest jedyny w swoim rodzaju i pomimo popularności samego symbolu, niemożliwy do skopiowania w innym ujęciu.

Typografia logotypu nawiązuje do całościowego nowego wizerunku firmy Tomasz Stolz Photography. Czcionka używana jest zarówno w materiałach reklamowych, jak i na stronie internetowej. Charakterystyczne dla wizerunku jest operowanie kerningiem oraz odpowiednimi proporcjami i stopniowaniem pisma.

Koncepcja i projekt : Tomasz Błokowski – Graviomedia.com

 

Tomasz Stolz Photography Logo